دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

مباد کس چو من خسته مبتلای فراق

فراق یا فراغ

مباد کس چو من خسته مبتلای فراق

که عمر من همه بگذشت در بلای فراق


غریب و عاشق و بیدل غریب و سرگردان

کشیده محنت ایام و داغهای فراق


اگر به دست من افتد فراق را بکشم

به آب دیده دهم باز خونبهای فراق


کجا روم؟ چه کنم؟ حال دل که را گویم؟

که داد من بستاند دهد جزای فراق


ز درد هجر فراقم دمی خلاصی نیست

خدای را بستان داد و ده سزای فراق


فراق را به فراق تو مبتلا سازم

چنان که خون بچکانم ز دیده‌های فراق


من از کجا و فراق از کجا و غم ز کجا

مگر که زاد مرا مادر از برای فراق


به داغ عشق تو حافظ چو بلبل سحری

زند به روز و شبان خون فشان نوای فراق

نظرات 4 + ارسال نظر
. خسرو فیضی دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 12:57 ب.ظ

. سلام . . [گل]
.
. حکایت است که ملانصرالدین , هر روز زنش را کتک میزد
. از او پرسیدند که چرا او را بی دلیل میزنی ؟
. گفت : من که نمیتوانم برایش غذایی بیاورم , او را سفر ببرم,
. برایش لباسی بخرم یا وظیفه همسری بجای آورم .
. پس او را میزنم که یادش نرود من شوهرش هستم [تعجب][عصبانی]
. حالا ,
. در یکی از کُراتِ منظومه ای در کهکشانی دور , مملکتی را میشناسم
. که حاکمانش قادر به تامین رفاه و آسایش مردمانشان نیستند . اما مدام میزنند
. و میگیرند و میبندند و اعدام می کنند تا مردم یادشان نرود که حکومت در اختیار
. چه کسانی است [چشمک][خنده][خنده]
...........................
. پست جدیدم در سه قسمت . خواهش می کنم بخوانید . متشکرم [گل]
.............

سلام
بسیار ممنونم
بله حتما خواهم خواند

. خسرو فیضی سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:33 ب.ظ

. سلام . . [گل]
.
. طالبان : ما برای قدرت نجگیدیم!!
. برای بر قراری اسلام جنگیدیم !!
. داعش و حسن نصرالله هم برای اسلام می جنگ اند[تعجب]
. بوکوحرام هم برای برقراری اسلام می جنگ اند
. بشار اسد هم برای بر قراری اسلام می کشد [تعجب]
. یمن و عراق و لبنان و فلسطین و . . هم
.
. خدایا مگر برترین دین تو جز مهربانی و عواطف انسانی و دستگیری
. درماندگان در فضایی سرشار صداقت و صمیمیت و برادری نیست
.
. پس اینان از کدام اسلام می گویند ؟؟ چندتا اسلام داریم ؟؟
. ما مسلمان کدامین اسلام هستیم ؟؟
......

. خسرو فیضی چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 04:14 ب.ظ

. سلام . . [گل]
.
. طبق بر رسی های وزارت بهداشت
. ایران در مدیریت کرونا و واکسیناسیون شکست خورده است
. کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم ـــ
. مدیریت کرونای ایران الگوی بسیاری از کشورهای اروپایی شده است [عصبانی]
.
. دروغ و فریب آیندگان . .

سلام
بله دیدم چه نوشته اند خیلی ممنونم

حصاری دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 05:58 ب.ظ

چشم تو آفتاب را زیر سوال می برد
نرگس مست خواب را ،زیر سوال می برد


روی تورا نگویمش ماه از آن که روی تو
جلوه ی ماهتاب را، زیر سوال می برد



ناله نمیکنم چو نی ،یا نکنم هوای می
زآن که لبت شراب را ، زیر سوال می برد



گردش چشم مست تو ، باده خور الست تو
فرقه ی انشعاب، را زیر سوال می برد



بیهوده رو سیه مکن روی سپید نامه را
ز آن که قلم کتاب را، زیر سوال می برد



حرف تو آسمانی ار نیست «مصدق » ازچه رو
نظم تو شعر ناب را، زیر سوال می برد



شهد وشکر به جای خود، شعر وترانه های تو
شاعر خشگناب را ،زیر سوال می برد..

مرحوم امیرعلی مصدق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد